Mercedes | BMW | Subaru | Saab | Ford | Land Rover | Toyota | Jaguar | Honda | Chevrolet | Kia | Porsche | Volvo | Renault | Lamborghini | Audi | Opel | Mitsubishi | Hyundai | Volkswagen | Nissan | Peugeot | Citroen | Fiat | Ferrari | Mazda | Seat | Lotus | Skoda | Aston Martin | Alfa Romeo | Morgan | Tata
27 Ekim 2010 Çarşamba
Hidrojen Yakıt Pilli Otomobiller 2025 Yılında Hibritlerle Rekabet Edebilecek
Hidrojen Yakıt Pilli Otomobiller
Günümüzde çok önemli bir konuma gelen hibrit ve tam elektrikli otomobiller rekabette yalnız değiller gibi gözüküyor. Şimdilik maliyet konusunda arada uçurum olsa da ileride bu ikiliye en büyük rakip olacak sistem hidrojen yakıt pili ve hidrojen yakıt pilli otomobiller. General Motors'un yakıt pilli otomobillerinin ticarileştirilmesinden sorumlu yöneticisi George Hansen konuyla ilgili önemli açıklamalarda bulundu.
Hansen, yakıt pilli otomobillerin maliyetlerinin şu an için yüksek olduğunu ve hybrid veya tam elektrikli otomobillerle rekabet edemeyeceğini belirtti ancak 2025 yılına kadar yakıt pilli otomobillerin de rekabete katılabileceğini söyledi. Gelecek yıllarda yakıt pillerinin maliyetleri konusunda iyileştirmeler yapılacağını inandığını belirten Hansen, General Motors'un da yakıt pilleri konusunda ısrarla çalıştığını açıkladı.
Şu anki teknolojiyle üretilen yakıt pillerinin maliyetini arttıran en önemli malzeme platinyum olarak açıklanıyor. Günümüzün hidrojen yakıt piline sahip prototip otomobillerinden Chevrolet Equinox, bu değerli ve çok pahalı metalden 80 gram taşıyor. Hansen'e göre 2025 yılına kadar bu değer 2 grama kadar inecek. GM'in son çalışmalarıyla ortaya çıkan yeni yakıt pili ise 30 gram platinyumdan yararlanıyor ve bu değerin daha da düşmesi için çalışmalar hızla devam ediyor.